Orice contract de prestări servicii încheiat între operatorii economici şi consumatori trebuie să conţină clauzele clare, fără echivoc, informaţii complete şi precise, se stipulează într-un proiect de lege, supus dezbaterii publice de către Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC). Proiectul urmăreşte crearea unui cadru unitar de respectare a drepturilor celor care apelează la diverse servicii, după ce în trecut au existat diverse situaţii în care aceştia au fost prejudiciaţi de operatorii economici. Dacă proiectul de lege va fi aprobat, contractul preformulat va conţine informaţii clare despre data începerii şi a încetării acestuia, cu posibilitatea denunţării unilaterale cu un preaviz de 30 de zile, fără costuri suplimentare.
De asemenea, în contracte ar trebui să se precizeze modalităţile de executare, suspendare sau încetare a serviciului prestat, iar notificarea consumatorilor se va face în scris, cu cel puţin 15 zile înainte. Legea mai include actele referitoare la despăgubiri şi penalităţi, atât pentru consumatori, cât şi pentru operatorii economici. În plus, se prevede ca datele consumatorilor să fie cedate către terţi doar cu acordul lor, lucru valabil şi în cazul modificării serviciului contractat. ANPC a stabilit ca mărimea fontului (literei) utilizat la redactarea contractului să nu fie mai mică de 10, în caz contrar contravenţiile fiind de 500 - 7.000 lei. (E.H.)
Orice contract de prestări servicii încheiat între operatorii economici şi consumatori trebuie să conţină clauzele clare, fără echivoc, informaţii complete şi precise, se stipulează într-un proiect de lege, supus dezbaterii publice de către Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC). Proiectul urmăreşte crearea unui cadru unitar de respectare a drepturilor celor care apelează la diverse servicii, după ce în trecut au existat diverse situaţii î