Gigantul Tesco a lansat cel mai ieftin sistem de televiziune digitala de pe piata din Marea Britanie, la un pret de vanzare de 10 lire sterline (aproximativ 15 euro), cu scopul de a-i pregati pe britanici pentru desfiintarea televiziunii analogice, relateaza The Guardian.
Produsa de firma Techwood, cutia digitala ofera cele 40 de canale TV standard din pachetul Freeview si numeroase posturi de radio, pentru jumatate din pretul ultimului sistem low-cost de televiziune digitala scos la vanzare de Tesco.
Pretul redus al noului sistem ar putea insemna pierderi financiare pentru retailer, insa Tesco a declarat ca miscarea a fost gandita pentru a pregati consumatorii de trecerea in era digitala.
Pana in 2012, semnalul analogic de televiziune va fi desfiintat in Marea Britanie si consumatorii vor fi nevoiti sa foloseasca serviciile TV digitale, sau printr-un aparat TV cu un receptor digital incorporat, sau printr-o cutie digitala atasata la un televizor analogic. Trecerea pe sistemul digital va incepe pe 17 octombrie, in orasul englez Whitehaven.
Serviciul Freeview este privit ca puntea de legatura intre televiziunea analogica si serviciile digitale, care pot fi receptionate prin satelit sau cablu. Freeview ofera o gama mai vaste de programe si servicii interactive.
Prin cumpararea unei cutii Freeview, consumatorii beneficiaza, fara a fi nevoiti sa plateasca un abonament lunar, de aproximativ 40 de canale TV, printre care BBC, ITV, Channel 4 si Channel Five.
"Suntem constienti ca mare parte din consumatorii nostri nu sunt pregatiti de o schimbare in modul in care receptioneaza programele TV. Pentru a-i ajuta sa se acomodeze mai usor la schimbarea analogic-digital, oferim aceasta tehnologie a televiziunii digitale la cele mai mici preturi care au existat vreodata", a declarat purtatorul de cuvant al companiei Tesco.
Digital UK, organi