Pentru ca internetul a început de multa vreme sa acapareze viata reala, prin infinitele oferte de petrecere a timpului, unele persoane îsi dedicata acestui spatiu virtual cea mai mare parte a timpului de care dispun. În ultima vreme fenomenul "blog", al jurnalului virtual, a luat o amploare ex-traordinar de mare si în România. Exista bloggeri care au lunar si 75.000 de vizitatori, de câteva ori mai mult decât tirajul unui ziar local sau decât unele saptamânale centrale. Interesant este ca din aceasta ocupatie se pot scoate bani frumosi, cu investitii foarte mici.
Tehnic, aproape în fiecare secunda, în spatiul virtual apare un nou blog, adica un jurnal personal on line, unde cei care viziteaza paginile respective de internet pot comunica cu proprietarul spatiului. Daca în vara lui 2006 se estima ca exista aproximativ 12-14.000 de bloguri românesti, în momentul de fata, studiile de piata indica o cifra aproape dubla de spatii virtuale cu destinatia de blog. Majoritatea persoanelor care detin un blog posteaza de câteva ori pe saptamâna gandurile si ideile personale, însa exista anumite bloguri care sunt actualizate de cîteva ori pe zi, acestea din urma fiind destinate, de obicei, ziaristilor. Altii, prin intermediul propriilor bloguri initiaza campanii umanitare, cum ar fi bookblog.ro, din Bucuresti, sau ginduripentruiasi.wordpress.com, care au initiat campanii de strângere de carti pentru copiii din orfelinate. Au reusit sa adune circa 3.000 de carti, pe care le-au distribuit la casele de copii si scolile din Bucuresti si Iasi. Unul dintre cele mai interesante repercusiuni l-a avut blog-ul lui Darius Groza, care, din cauza unei postari în care prezenta coruptia dintr-un liceu din Bucuresti, a condus la demiterea profesorilor incriminati de Groza. În WWW se nasc relatiile de afaceri. Si firmele au început sa se foloseasca de acest fenomen, pentru a putea rela