Piata FMCG a inregistrat, in ultimii ani, o continua crestere, datorita dezvoltarii sistemului de retail modern, in 2006 piata interna fiind evaluata la 7,5 - 9 miliarde de dolari, in conditiile in care in 2005 s-a inregistrat un volum de vanzari de aproximativ 3 miliarde de euro, dublu fata de anul precedent.
Aliz Kosza, CEO-ul Orkla Foods Romania (OFR), unul dintre principalii jucatori din domeniul produselor alimentare, considera ca piata FMCG are mari sanse sa inregistreze, anul viitor, o crestere semnificativa pe fondul expansiunii tot mai accelerate a retelei de comert modern. “In general, FMCG-ul va creste datorita marcilor puternice pentru ca se extinde foarte mult reteaua de modern trade. Majoritatea marilor jucatori si-au dublat, fata de cat preconizasera, numarul de hipermarketuri deschise anul acesta”, este de parere sefa ORF.
Odata cu extinderea lanturilor internationale de retail, are loc si o deplasare a controlului asupra preturilor produselor de larg consum de la producatori la marii retaileri, ceea ce duce la o ieftinire treptata a acestora pe piata unica. Piata autohtona a FMCG a crescut in 2005 cu 25% fata de acceasi perioada a anului anterior, specialistii preconizand ca pana in 2010 modelul comertului modern va ajunge la o cota de 50%, fata de cea de 26% raportata in 2006.
Analistii grupului Gfk, unul dintre liderii mondiali in domeniul cercetarilor de piata, au ajuns la concluzia ca anul acesta hipermarketurile au devansat supermarketurile in preferintele romanilor, anul trecut contorizandu-se 38 de astfel de unitari, de aproape patru ori mai multe decat in 2005. De asemenea, boom-ul pietei de profil este pus si pe seama schimbarii obisnuintelor de achizitie ale consumatorilor.
“Romanilor le vine mai usor sa se duca in hipermarketuri sa faca cumparaturi, sa se si relaxeze. Acolo gaseste, pe langa toate produsele de car