Festivalul International "George Enescu" pare sa demonstreze de cateva editii incoace ca un raspuns pozitiv la aceasta intrebare poate avea acoperire. Miile de spectatori prezenti in fiecare seara la Sala Palatului, la multmediatizatul septembrie enescian, sunt o dovada incontestabila in acest sens.
In plus, anul acesta se pare ca vor exista conditii de auditie chiar mai bune decat la editiile anterioare. Sala Palatului a fost gratulata cu cele mai stranii apelative de cand a fost redata circuitului concertistic pentru Festivalul "Enescu". Se pare ca, anul acesta, cei care nu au ocolit nici pana acum sala din cauza conditiilor de auditie destul de indepartate de ideal vor avea satisfactii in plus. Cel dintai nemultumit era insusi directorul festivalului, dl. Ioan Holender, care a recomandat o serie de specialisti din Germania si Austria pentru optimizarea acusticii Salii Palatului, amenajarea electroacustica a acesteia fiind realizata in final exclusiv cu sprijinul financiar al sponsorilor. Primii care vor beneficia de aceste avantaje vor fi solistii si publicul galei de opera care va deschide festivalul maine, 1 septembrie. Un public din care nu vor lipsi oficialitatile si cei care doresc sa fie vazuti la o "inaugurare".
Dar publicul autentic de festival ramane cel care va umple cele 4.000 de locuri ale salii la ora 19.30, din 6 pana in 23 septembrie, la acele concerte "populare" despre care vorbeam la inceput, chiar daca unele vor pune din plin la incercare cunostintele muzicale ale celor prezenti. Sa nu va imaginati programe cu valsuri si polci de Strauss. Pentru ca vor fi interpretate Simfoniile a VII-a sau a VIII-a de Mahler, Messiaen, Sibelius, Prokofiev, Hindemith, Enescu din plin, dar si suficient Beethoven, Brahms, Liszt, Bizet sau Cesar Franck. Pentru amanunte, programul festivalului este permanent adus la zi si poate fi consultat pe www.festiva