La inceput a fost doar Black Card, un card de credit destinat exclusiv cumparatorilor de elita. Acum, exista o intreaga paleta de carduri exclusiviste cu limite de credit ce insumeaza sume exorbitante, servicii oferite de diferite cluburi selecte, dar si multe alte beneficii.
Black Card a devenit un simbol al celor mai instariti oameni de afaceri. Nu numai ca ofera accesul la o serie de privilegii exclusive, dar si da bine foarte bine atunci cand il scoti din portofel. Mai mult, amestecul de plastic si titan din care este fabricat scoate un clinchet sfidator atunci cand este trecut prin casa de marcat. Numai rostirea numelui de American Express Centurion Card, cunoscut drept “cardul negru”, ofera, celui care-l detine, un statut atat de distins, incat nici nu se pune problema sa fie comparat cu ceilalti detinatori de carduri obisnuite.
Acum, este un adevarat aflux de noi carduri elitiste, care ofera propriile lor privilegii si servicii in incercarea de a-si adjudeca o parte din cota de piata a “cardului negru”. Afluxul cuprinde piata de profil cu o viteza ametitoare si se adreseaza publicului consumator care formeaza clientela marilor retaileri.
In prezent, specialistii financiari estimeaza ca exista peste 17.000 de “carduri negre” in circulatie, desi inca nu exista date exacte in acest sens. Majoritatea consumatorilor cu cu un venit anual de cel putin 200.000 de dolari considera ca Black Card este cel mai prestigios card de credit, potrivit unui sondaj realizat recent de Luxury Institute din New York. Cei care doresc sa intre in posesia unui astfel de card, trebuie sa indeplineasca anumite conditii de eligibilitate, printre care platirea unei taxe initiale de 5.000 de dolari si a alteia anuale de 2.500.
Pe de alta parte, desi costurile “cardului negru” sunt destul de piperate, privilegiile pe care le ofera sunt cel putin la fel de impresionante