Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) va extinde, începând cu această lună, sistemul de declarare fiscală on-line, aplicat în prezent în Bucureşti şi Ilfov, în alte zece judeţe. Este vorba despre Bacău, Bihor, Braşov, Brăila,Cluj, Iaşi, Olt, Sibiu, Timiş şi Vâlcea, potrivit unui proiect de ordin al ministrului Economiei şi Finanţelor, Varujan Vosganian.
Începând din 15 aprilie 2007, firmele din Bucureşti şi Ilfov pot depune declaraţiile privind obligaţiile de plată la buget în formă electronică, în sistem on-line. Programul este adresat contribuabililor persoane juridice şi urmează să fie extins la nivel naţional. Pentru a putea face declararea obligaţiilor fiscale on-line, firmele trebuie să obţină mai întâi un certificat digital de identificare fiscală pentru a accesa sistemul electronic. Certificatul se acordă gratuit şi poate fi folosit doar pentru depunerea declaraţiilor, iar reglementările sunt similare semnăturii electronice. Pentru a primi certificatul digital, agenţii economici trebuie să se prezinte la administraţiile financiare pentru a face dovada identităţii.
Se pot transmite prin internet declaraţia privind obligaţiile de plată la bugetul general consolidat, declaraţia rectificativă, decontul de taxa pe valoarea adaugată, declaraţia privind impozitul pe profit, decontul special de taxa pe valoarea adaugată, declaraţia recapitulativă, decontul privind accizele, decontul privind impozitul la ţiţeiul şi la gazele naturale din producţia interna, şi situaţia privind indicatorii economico-financiari realizaţi din activitati de exploatare a jocurilor de noroc. De precizat că firmele nu pot opta, în acelaşi timp, pentru depunerea online şi la ghişeu a declaraţiilor fiscale. (E.C.)
Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) va extinde, începând cu această lună, sistemul de declarare fiscală on-line, aplicat în prezent în Buc