"Severnav" Drobeta Turnu-Severin se "bate" de la egal cu marii producatori de ambarcatiuni ai lumii.
Pretul unei astfel de nave, in functie de echipare, variaza intre doua si 26 milioane de euro.
Nave comerciale, de pasageri si militare, barci si salupe moderne si chiar iahturi de lux sunt doar cateva dintre bijuteriile din otel, aluminiu sau fibra de sticla, care pleaca zilnic in lumea larga, de pe portile santierului Naval "Severnav" din Turnu-Severin. Cea mai longeviva unitate constructoare de ambarcatiuni de mare si mic tonaj din Romania – Severnav SA – reuseste de mai bine de un veac si jumatate sa tina piept concurentei internationale in domeniu. "Reteta succesului, spune directorul general Stelian Stancioiu, o reprezinta consecventa si seriozitatea", dovada ca mare parte a muncitorilor formati pe santierul naval severinean sunt astazi specialisti respectati in tari occidentale din Europa si de peste Ocean.
Istorie de 155 de ani
santierul poarta amprenta imperiala, fiind infiintat la 1852 de catre Compania austriaca de transport naval DDSG. Daca la inceput a functionat doar ca santier de reparatii navale, dupa 1893 "Severnav" (cum a fost numit inca de atunci) si-a diversificat activitatea si a inceput sa construiasca nave fluviale. Apoi, in 1958, s-a produs fuziunea cu santierul Naval Dinamica – o antrepriza privata, dar nationalizata de comunisti in 1948. Privatizarea s-a produs relativ tarziu, in 2004, cand AVAS a vandut, dupa majorarea capitalului, 60% din active unor firme particulare. Acest lucru nu a afectat productia, spune directorul Stancioiu. "si pana la privatizare santierul a avut in permanenta comenzi, ba mai mult, nu a existat an sa nu fie construita o nava prototip", mai explica acesta.
Dinu Patriciu, ultimul client autohton
Anual, din mainile celor 2.200 de salariati ai "Severnav" ies nu mai