Maria Luta, telefonista in cadrul Parchetului de pe langa Tribunalul Bucuresti si Parchetul de pe langa Curtea de Apel, a trimis un memoriu Camerei Deputatilor in care se plange de conditiile grele de munca ale telefonistelor din justitie si le cere deputatilor sa analizeze cu rapiditate situatia acestora.
"Cu privire la munca de operator de telefonie, va invederez ca nu este o activitate usor de realizat, deoarece este o munca titanica astfel, timp de opt ore pe zi, fara intrerupere trebuie sa faci milioane de legaturi, sa triezi legaturile telefonice pentru a nu perturba activitatea personalului din cadrul institutiei, sa informezi persoanele care apeleaza, in esenta sa realizezi si munca unei secretare", scrie cu telefonista.
Maria Luta se mai plange nu numai de "efortul psihic si intelectual imens", dar si de bolile profesionale pe care le provoaca meseria de telefonist.
De asemenea, angajata Parchetului a mai precizat ca munca de telefonista presupune si pastrarea unor secrete legate de activitatea procurorilor, sugerand ca telefonistele ar trebui sa beneficieze de sporuri de confidentialitate.
Ea mai povesteste ca lucreaza pe o centrala telefonica care se incinge, ale carei leduri licaresc neincetat si ale carei unde magnetice provoaca diverse afectiuni oculare si auditive.
Cu toate acestea, mai spune angajata Parchetului, activitatea telefonistelor nu este apreciata la justa ei valoare, fiind echivalata ca plata si statut cu munca unui portar sau a unei femei de serviciu.
Pana si soferii "care nu depun acelasi efort fizic si psihic ca cel depus de telefoniste" sunt platiti mai bine, ca si grefierii si arhivarii, sustine ea. "Noi, telefonistele am fost cu totul uitate", se lamenteaza aceasta alesilor.
Solutia propusa de telefonista este reducerea activitatii la sase ore pe zi, a