Deşi ca valoare piaţa este în creştere, numărul de unităţi scade din cauza nerespectării normelor impuse de uniune Piaţa românească de alimentaţie publică, evaluată la două
Deşi ca valoare piaţa este în creştere, numărul de unităţi scade din cauza nerespectării normelor impuse de uniune
Piaţa românească de alimentaţie publică, evaluată la două miliarde de dolari, reprezintă una dintre cele mai mici din Europa, dar cu potenţial de extindere rapidă, pe fondul creşterii economice, a nivelului de trai şi a turismului.
În opinia jucătorilor de pe această piaţă, turismul şi mediul de afaceri sunt principalii factori care au influenţat creşterea pieţei de alimentaţie publică, susţinută în special de pătura populaţiei cu venituri medii şi peste medie.
"Pe măsură ce populaţia este tot mai ocupată, tot mai mulţi români doresc să comande mâncare la serviciu sau să ia prânzul sau cina la restaurant, aceasta reliefând o nouă tendinţă în piaţă.
Am constatat că nu se mai găteşte acasă pe motiv de lipsă de timp, iar treptat se va contura şi la noi pătura medie, formată din angajaţi cu venituri medii sau peste medie, cu program încărcat, care cel puţin la prânz vor lua masa în oraş", a declarat pentru "Adevărul" Radu Culcea, managerul restaurantului Taste Grill & Pasta, din Bucureşti.
Radu Culcea consideră că modelul ţărilor occidentale, unde majoritatea locuitorilor iau masa în oraş, se conturează din ce în ce mai mult şi în România şi va influenţa semnificativ creşterea acestei pieţe în următorii ani.
Numărul unităţilor este în scădere
Deşi ca valoare piaţa de profil a înregistrat un trend pozitiv, totuşi ca număr de unităţi aceasta este în scădere, în special pe segmentul unităţilor de cartier, care nu au reuşit să se alinieze la standardele din domeniu, impuse de Uniunea Europeană.
"Consumatorul este din ce în ce