Campaniile de comunicare ale instituţiilor bancare se concentrează pe ofertele de retail. Concurenţa băncilor pe piaţa publicitară este acerbă. Oamenii din agenţii de advertising au o Campaniile de comunicare ale instituţiilor bancare se concentrează pe ofertele de retail.
Concurenţa băncilor pe piaţa publicitară este acerbă. Oamenii din agenţii de advertising au o misiune dificilă în a propune instituţiilor bancare concepte şi idei care să le diferenţieze de competiţie.
Piaţa bancară autohtonă este extrem de aglomerată: numai puţin de 28 de instituţii "îşi dau coate" pentru a-i atrage pe clienţi. În afara campaniilor de promovare a brandurilor, clienţii sunt bombardaţi cu o mulţime de oferte pentru servicii bancare.
În ultimii doi ani, investiţiile publicitare în acest domeniu au explodat. Fiecare competitor încearcă să se strecoare în minţile clienţilor (pentru a-şi consolida brandul) şi să-i seducă pe români pentru a le trece pragul (pentru un credit, un card, un depozit sau măcar pentru a-şi plăti factura la telefon). Într-o asemenea aglomeraţie (bancară) zgomotoasă este dificil pentru o bancă să-şi găsească locul (poziţionarea) şi să se facă remarcată de public.
Cu ce rămânem din această avalanşă de reclame? Piticii de grădină care călătoresc cu taxiul (HVB Ţiriac Bank), un cuplu de tineri căsătoriţi care nu s-a obişnuit încă să trăiască în noua casă (BCR), un alt cuplu care trece în revistă lucrurile la care trebuie să renunţe pentru a-şi face un credit ipotecar (Piraeus Bank), o "mână" generoasă şi binevoitoare care te duce la... creditul mult dorit.
Fireşte, nu lipsesc nici spoturile... care te trimit la frigider să-ţi iei o bere, în care apar cupluri fericite, luminoase şi perfecte. Ema Prisca, director de creaţie la Graffiti BBDO, lansează o caracterizare interesantă a dinamicii pieţei de publicitate pentru bănci: "Proces