Demisia unui manager de top nu numai ca lasa un gol greu de acoperit, dar poate fi un exercitiu extrem de costisitor pentru bugetul organizatiei. Costurile pentru inlocuirea unui manager care are un salariu anual net de 100.000 de euro pot ajunge pana la
In urma cu aproape o luna, Mariana Wencz a plecat de pe functia de country general manager al companiei farmaceutice Zentiva, unul dintre primii trei producatori de medicamente de pe piata locala, cu intentia de a-si deschide un business pe cont propriu.
Wencz, care administra un business de 88 mil. euro, adica 18% din totalul afacerilor grupului ceh, a declarat ca a parasit Zentiva pentru ca avea o viziune diferita fata de cea a companiei si nu crede ca ar fi reusit sa ajunga la un punct comun. Reprezentantii Zentiva nu au comentat pe marginea "costurilor" pe care le implica plecarea lui Wencz.
Pentru o companie, cheltuielile care intervin odata cu plecarea unui top manager sunt destul de consistente. Ele includ costurile cu agentia de recrutare, cele legate de intervievarea persoanei de catre head-hunteri sau managerii interni, salariul si beneficiile persoanei nou angajate sau cele pentru perioada de "induction", acest lucru reprezentand timpul de acomodare in care noul manager invata despre job, despre misiunea companiei, valorile acesteia, structura, unde sunt birourile, cine ce face in organizatie etc.
La acestea se adauga cheltuielile cu cazarea si transportul in cazul in care persoana face "induction-ul" altundeva si nu in tara natala, plata timpului persoanelor care se ocupa de pregatirea nou-venitului plus "lost business impact" pentru trei luni minimum, perioada in care managerului i se da un ragaz pentru a invata sa fie la fel de performant in noul job, cum a fost si pe pozitia anterioara, altfel spus sa-si maximizeze impactul asupra businessului pe care il preia. Asada