“Reforma” invatamantului merge inainte, neabatuta. Ministerul tocmai a decis eliminarea testelor nationale pentru elevii din clasa a 8-a si inlocuirea lor cu 18 teze cu subiect unic la nivel national pe care elevii urmeaza sa le sustina in ultimii trei ani ai ciclului gimnazial.
Media notelor astfel obtinute va conta in proportie de 50% la media de intrare a elevului la liceu, cealalta jumatate fiind data de media obtinuta de acesta in anii de studiu gimnaziali. Intrebat fiind despre motivatiile acestei decizii, ministrul Adomnitei a raspuns mai intai :
“Eu am zis de o suta de ori de ce e mai bine asa si o zic si o repet si acum daca e necesar: Testele nationale sunt un examen anacronic, reminiscenta a examenului de capacitate”,
si pe urma :
“Ele (tezele cu subiect unic n.a.) reprezinta doar o ierarhizare in vederea intrarii la liceu. Vrem sa evaluam elevii in timp si nu cat de pregatiti erau ei la un moment dat. Suntem solidari principiului evaluarii continue. Pana acum, elevii erau stresati de aceste examene, cum ar fi testele nationale.”
Sa lasam deoparte prima asertiune care, neraspunzand la intrebare, nu-i permite ministrului sa-si ia examenul de capacitate ministeriala. Haideti sa-i o corectam pe cea de-a doua.
1. “Doar” o ierarhizare? Un corector mai indulgent ii va acorda aici puncte ministrului fiindca a remarcat totusi faptul ca este vorba de un concurs care necesita o ierarhizare. Si poate ca va considera ca folosirea lui “doar” pentru un concurs de importanta celui de admitere la liceu este o neatentie si nu o greseala grava.
Mergand insa mai departe, organizatorul unui concurs - in cazul in speta ministerul domnului Adomnitei - este in primul rand responsabil in a asigura tuturor concurentilor conditii egale la start. Or la capitolul acesta tezele domnului Adomnitei se dove