Daca pana in urma cu ceva vreme strategiile de resurse umane din companii se intreceau in formulele propuse pentru a sustine strategiile de business, de acum inainte vom putea vorbi de o arta, similara cu cea a razboiului sau cu o strategie militara, este de parere Liliana Danaila, manager de resurse umane al retailerului de telefoane si accesorii GSM Germanos.
In consecinta, provocarile cu care se vor confrunta specialistii in resurse umane vor fi, in general, calibrarea interesului angajatilor catre un castig rapid, imediat si mai putin indreptat catre construirea sau dezvoltarea unei cariere de lunga durata sau, altfel spus, graba de a trece superficial peste anumite etape si, uneori, lipsa pasiunii.
"Este nevoie de o monitorizare permanenta, identificare prompta a nevoilor clientilor nostri si propunerea unor programe special concepute pentru fiecare problema sau pentru fiecare categorie de personal in parte", adauga HR managerul. In acest sens departamentul de resurse umane al Germanos lucreaza la intarirea numerica a echipei si la consolidarea unor functii de baza pentru a fi o prezenta activa si eficienta in companie prin suportul pe care-l ofera departamentelor in dezvoltarea si pastrarea unei forte de munca de calitate si prin asigurarea posibilitatilor de promovare pentru angajatii existenti.
Astfel, anul acesta in companie au fost deschise peste 39 de pozitii noi intr-un interval de 5 luni in departamente ca retail, training sau retea dealeri pentru consultanti vanzari, traineri sau agenti tele-sales. De asemenea, au avut loc si peste 12 promovari, intra si interdepartamentale, printre care un fost consultant de vanzari in retail a devenit manager zonal de vanzari directe sau doi fosti consultanti vanzari din magazinele Germanos au devenit manageri zonali de vanzari ai retelei de subdealeri.
In prezent, la Germanos lucreaza aproxi