MEHEDINŢI. Şapte barje sunt eşuate pe Dunăre, în perimetrul judeţului Mehedinţi, patru de mai bine de o lună, iar alte trei de cinci zile. Remorcherele de salvare care ar trebui să tragă barjele nu pot acţiona din cauza debitului mic al Dunării, existând în orice moment riscul de a le avaria.
Directorul adjunct al Portului Drobeta Turnu Severin, Marinică Genovu, a declarat că din cauza cotei scăzute a apelor fluviului în aval de barajul Porţile de Fier II, împingătorul Giurgiu 29, care tracta opt unităţi încărcate cu cereale, s-a împotmolit într-un banc de nisip, în drum spre portul Constanţa. „Cu ajutorul remorcherului Păltiniş s-a reuşit aducerea în şenalul navigabil a cinci barje. Vom încerca acelaşi lucru şi cu celelalte trei, dacă nu există riscul avarierii lor“, a precizat Genovu.
Pe Dunăre, la kilometrul 839+500, se mai află eşuate, din luna iunie, alte patru barje, care nu vor putea fi scoase de pe bancul de nisip decât atunci când nivelul apei la miră va creşte cu peste 200 de centimetri.
MEHEDINŢI. Şapte barje sunt eşuate pe Dunăre, în perimetrul judeţului Mehedinţi, patru de mai bine de o lună, iar alte trei de cinci zile. Remorcherele de salvare care ar trebui să tragă barjele nu pot acţiona din cauza debitului mic al Dunării, existând în orice moment riscul de a le avaria.
Directorul adjunct al Portului Drobeta Turnu Severin, Marinică Genovu, a declarat că din cauza cotei scăzute a apelor fluviului în aval de barajul Porţile de Fier II, împingătorul Giurgiu 29, care tracta opt unităţi încărcate cu cereale, s-a împotmolit într-un banc de nisip, în drum spre portul Constanţa. „Cu ajutorul remorcherului Păltiniş s-a reuşit aducerea în şenalul navigabil a cinci barje. Vom încerca acelaşi lucru şi cu celelalte trei, dacă nu există riscul avarierii lor“, a precizat Genovu.
Pe Dunăre, la kilometrul 839+500, se mai află eşuate, din luna