Administratia locala si politia spera ca in acest fel sa mai reduca din teribilismul unora dintre soferi si sa ii determine pe cei certati cu legea sa revina la sentimente mai bune fata de regulile de circulatie.
In prima faza, consilierii locali din Alba Iulia au aprobat caietul de sarcini pe baza caruia se va realiza contractul de asociere intre administratie si firma care va implementa aceasta idee. Pina acum exista chiar si o oferta primita din partea unei firme din judetul Cluj.
“Din informatiile culese am sesizat ca in afara de firma ofertanta, care a implementat sistemul in Cluj Napoca, in Romania mai sint in functiune sisteme asemanatoare pe Valea Prahovei (DN1) si in municipiul Constanta”, se mai arata in raportul de specialitate intocmit de Directia Tehnica a Primariei din Alba Iulia.
Astfel, din caietul de sarcini pe care va trebui sa il respecte societatile ofertante fac parte principalele conditii identificate ca fiind necesare de catre administratia locala.
Cel mai probabil, dispeceratul unic unde se vor colecta datele va fi amenajat in sediul Inspectoratului Judetean de Politie Alba, iar aparatele fixe de radar vor fi montate in zonele de acces in oras, in cele centrale si semaforizate si in cele cu circulatie peste tonaj si viteze admise.
Reducerea riscurilor
Specialistii administratiei au identificat si cuprins in caietul de sarcini o serie de zone in care exista probleme privind traficul rutier si care vor fi prinse in sistemul de monitorizare. O categorie de zone pe care se vor concentra eforturile va fi cea de acces in oras. Aici vor fi urmarite vitezele de rulare si circulatia in ceea ce priveste punctele de reducere a benzilor.
Zonele semaforizate vor fi, de asemenea, prinse in program. Aici vor fi urmarite in special nereguli privind nerespectarea culorilor