În România există peste 17 milioane de utilizatori de celulare care, uneori, mai trebuie şi reparate. Anul trecut s-au vândut în România aproape cinci milioane de telefoane mobile, ceea ce În România există peste 17 milioane de utilizatori de celulare care, uneori, mai trebuie şi reparate.
Anul trecut s-au vândut în România aproape cinci milioane de telefoane mobile, ceea ce în cifre ar însemna aproape 60 milioane de euro, iar pentru 2007, previziunile arată o creştere a pieţei cu 10-20%. Aceste cifre sunt doar pentru aparatele noi, cumpărate de la operatori sau de la diverşii dealeri autorizaţi. Pe lângă piaţa oficială, există cea neagră, ce aduce un profit apropiat de cel al dealerilor oficiali.
Acesta este şi motivul pentru care service-urile GSM au răsărit ca ciupercile după ploaie. Dacă încerci pe motorul Google o singură căutare cu "service GSM", îţi apar mai mult de zece pagini cu diverse firme, mici sau mijlocii, care se pricep la reparat, decodat ori reinstalare a programului software pentru telefoane mobile. Numărul acestora este greu de aflat pentru că, de multe ori, afacerea este condusă de doi-trei adolescenţi, pricepuţi la toate, care se ştiu de minune să ocolească fiscul. Asta nu înseamnă că service-urile serioase, ce nu aparţin dealerilor ori operatorilor, lipsesc cu desăvârşire.
Touşi, service-urile autorizate sunt şi ele în număr foarte mare, fie că vorbim de cele ale providerilor ori de dealerii autorizaţi ai acestora, asta numai dacă sunt adunate magazinele acestora. Investiţiile pe partea de service nu ţin deloc pasul cu vânzările de telefoane. Cozile la service-uri sunt permanente, iar durata medie de rezolvare a intervenţiilor este de o săptămână. Or, pentru cineva care depinde foarte mult de telefonul mobil, să stea un timp aşa de lung fără aparat este mai mult decât un simplu disconfort. Mai mult, un aparat defect ţinut