Coca-Cola HBC România are un buget anual de un milion de euro pentru programe de pregătire a celor 2.700 de angajaţi. Compania are patru persoane în departamentul de HR care se ocupă de programe de training. "Avem traineri interni, dar apelăm şi la cei externi pentru pregătirea angajaţilor.
Cu toate acestea, nu credem că trainingul e soluţia universal valabilă, ci mai degrabă expunerea la diverse situaţii, suportul managerului, coaching-ul", declară, în numărul de astăzi al revistei Business Magazin, Simona Popovici, country HR manager.
Există şi un sistem de calcul al profitabilităţii la Coca-Cola, respectiv se măsoară evoluţia unor parametri ai culturii interne precum "focus pe clienţi", "munca în echipă" sau "inovaţie". Pentru fiecare euro investit în salariile, beneficiile şi trainingul angajaţilor, companiile din România câştigă în medie 1,7 euro, în timp ce în ţările Europei Centrale şi de Est randamentul investiţiei este de 1,3 euro, iar în Europa de Vest, de 1,1 euro, conform studiului de benchmarking (analiza comparativă a companiilor), realizat pe piaţa românească de PricewaterhouseCoopers (PwC).
La noi, profitabilitatea investiţiei în capitalul uman variază între 25% şi 150%, afirmă Ruxandra Stoian, directorul diviziei de resurse umane din PwC. Tot în ediţia de astăzi a Business Magazin, Dan Berteanu de la UBD spune că "sunt companii care au bugetul de training de un milion, două milioane de euro. Iar când cheltuieşti jumătate de milion pe un program de training, vrei să vezi şi ce rezultate are şi dacă beneficiile depăşesc sau nu investiţia".
Anual, ING Asigurări de Viaţă investeşte în programe de training în jur de 4.500 de lei, iar din cei peste 300 de angajaţi, peste 90% au participat sau vor participa până la sfârşitul anului la un program de instruire (cursuri tehnice şi de abilităţi). (P.B.)
Coca-Cola HBC România are un