Statul din America Centrala a inceput punerea in practica a proiectului de 5,25 miliarde de dolari de largire a Canalului Panama, informeaza Associated Press. Capacitatea acestuia va fi dublata in urma lucrarilor care vor dura 10 ani. Prin largirea sa, canalul va putea fi folosit si de navele moderne, dimensiunile actuale ale acestuia fiind prea mici pentru ele. Proiectul presupune construirea unui al treilea set de ecluze. Cea mai mare care poate naviga in prez
Statul din America Centrala a inceput punerea in practica a proiectului de 5,25 miliarde de dolari de largire a Canalului Panama, informeaza Associated Press. Capacitatea acestuia va fi dublata in urma lucrarilor care vor dura 10 ani.
Prin largirea sa, canalul va putea fi folosit si de navele moderne, dimensiunile actuale ale acestuia fiind prea mici pentru ele. Proiectul presupune construirea unui al treilea set de ecluze.
Cea mai mare care poate naviga in prezent prin Canalul Panama are o capacitate de 5.000 de containere, dar in 2017 prin el vor putea trece petroliere si nave cu o capacitate de 12.000 de containere. Statele Unite, China si Japonia sunt principalii utilizatori.
Aproximativ 80% din Produsul Intern Brut al statului din America Centrala provine din activitati legate de acesta, prin care trec anual 14.000 de nave.
Proiectul va creea automat 7.000 de locuri de munca, dar se estimeaza ca proiectul va duce la aparitia altor 35.000 de locuri de munca indirect.
Canalul Panama a fost construit de Statele Unite intre 1904 si 1914. Americanii au predat controlul acestuia in 1999 statului panamez. Canalul permite trecerea intre Oceanul Atlantic si Oceanul Pacific. Inaintea construirii acestuia, navele trebuiau sa ocoleasca America de Sud.
@N_P