O pagina de internet poate aduce venituri de cateva sute sau chiar mii de euro pe luna, chiar daca nu este in topul celor mai vizitate. Totul e sa ai o idee buna, un public bine definit si... rabdare.
Povesti de succes
Investitor la Bursa si forumist, Daniel Iancu a decis sa lanseze o pagina proprie in urma cu doi ani. Agf (Adunarea Generala a Forumistilor) este, practic, un forum despre Bursa, de care Iancu se ocupa singur. Pagina ii aduce lunar intre 1.000 si 1.500 de euro din publicitate, de la clienti din domeniu.
La 25 de ani, Marius Dragu a deschis, „din plictiseala”, un „ghid de distractii on-line”: 25H. Pagina care acoperea acum trei ani doar cluburile din Craiova are, in prezent, informatii si fotografii din toata tara.
Cu 120.000 de vizitatori unici pe luna, site-ul ii aduce un profit lunar de aproximativ 2.000 de euro, iar banii vin din publicitate si de la taxele pe care le platesc cluburile.
„Trebuie sa nu pleci de la premisa ca scoti bani din site. Daca faci ceea ce stii mai bine si sa nu ii imiti pe altii, in timp vin si banii”, spune Dragu.
Si Doru Panaitescu admite ca este nevoie de timp pentru ca un site sa aduca bani. Panaitescu e consultant de marketing on-line, dar are experienta in agentii de publicitate.
Si-a facut trei pagini de net, doua din hobby - speologie si fotoreportaj, si unul care genereaza venituri - afterhours. Cu pagina de speologie nu a sarit niciodata de 100 de euro pe luna.
Afterhours insa, un ghid al restaurantelor, este vizitat lunar de 50.000 de oameni si aduce, spune el, intre 500 si 1.500 de euro. „Conteaza sa ai o idee si sa atragi o audienta clara, bine definita”, explica el.
Domeniul conteaza
Specificul site-ului este important, e de parere Calin Rotarus, director de strategie al ArboMedia, regie care admini