Istoria de circa 5.000 de ani a Ierusalimului, civilizaţiile diferite care l-au stăpănit şi situaţia geo-politică din ultimele decenii şi-au lăsat amprenta asupra feţei oraşului. Reunificarea survenită după războiul de şase zile din 1967 a ridicat noi probleme. Municipalitatea s-a văzut prinsă intre necesitatea conservării vestigiilor istorice şi nevoia acută de locuinţe. Printre cei care au furnizat o soluţie acestei probleme s-a aflat şi Petre Bugod, arhitect originar din Romănia.
Istoria de circa 5.000 de ani a Ierusalimului, civilizaţiile diferite care l-au stăpănit şi situaţia geo-politică din ultimele decenii şi-au lăsat amprenta asupra feţei oraşului. Reunificarea survenită după războiul de şase zile din 1967 a ridicat noi probleme. Municipalitatea s-a văzut prinsă intre necesitatea conservării vestigiilor istorice şi nevoia acută de locuinţe. Printre cei care au furnizat o soluţie acestei probleme s-a aflat şi Petre Bugod, arhitect originar din Romănia.
Călătorilor care ajung in Israel pe calea aerului, Aeroportul Ben Gurion le produce cu siguranţă o sumedenie de impresii. Denumită in 1974, după numele primului premier israelian, principala poartă aeriană este una dintre cele mai moderne din lume, dar şi una cu nemaiintălnite măsuri de securitate. Se poate intămpla ca intrebările şi controalele de la sosirea pe aeroport să dureze mai mult decăt drumul de aici şi pănă la destinaţie. Autostrăzi moderne leagă aeroportul de toate marile oraşe ale ţării.
DRUMURI MODERNE. Infrastructura reprezintă un alt punct la care tănărul stat Israel a surclasat pe multe dintre cele care se laudă cu o istorie milenară. La o suprafaţă totală de aproximativ 21.000 de kilometri pătraţi, Israelul deţine aproape 1.500 de kilometri de autostradă. Comparativ, Romănia, cu o suprafaţă de peste zece ori mai mare, are in prezent 230 de kilomet