Principala legătură între Bucureşti şi litoral seamănă din ce în ce mai mult cu un drum abandonat. La aproape două luni de la gravul accident rutier în lanţ, în care şi-a pierdut Principala legătură între Bucureşti şi litoral seamănă din ce în ce mai mult cu un drum abandonat.
La aproape două luni de la gravul accident rutier în lanţ, în care şi-a pierdut viaţa o persoană, 12 au fost rănite şi 20 de maşini s-au făcut praf, nimic nu s-a schimbat pe Autostrada Soarelui. Panourile de avertizare sunt în continuare inerte, telefoanele de urgenţă nu funcţionează, iar hoţii devalizează nestingheriţi de nimeni infrastructura autostrăzii, care a costat contribuabilii sute de milioane de euro. Ba, mai mult, în asfalt au apărut şi primele gropi.
Peisajul dezolant de la ieşirea din oraş îţi dă impresia de părăsire. După blocurile sărăcăcioase şi scorojite de la periferie, terenurile pustii, cu bălării de jumătate de metru, se întind cât vezi cu ochii. Din loc în loc, monotonia peisajului este "colorată" de construcţia vreunei hale industriale. Dăm cu ochii de indicatorul care ne anunţă că tocmai intrăm pe Autostrada Soarelui.
Lângă panou, mai multe vaci pasc liniştite. Primul lucru neplăcut care te izbeşte chiar la intrarea pe A2 este panoul electronic de avertizare. Din păcate, la aproape două luni de la gravul accident în lanţ petrecut pe A2, instalaţia este pur decorativă. Imediat, îţi sare în ochi şi gardul din plasă distrus pe sute de metri, care ar fi trebuit să împiedice oamenii şi animalele să pătrundă pe şosea. Telefoanele SOS nefuncţionale întregesc peisajul dezolant.
Cu această "zestre", Autostrada Soarelui este foarte departe de cele mai indulgente standarde în materie, iar traficul în siguranţă pare a fi doar o glumă proastă. Despre benzinării şi parcări decente nici nu poate fi vorba. Sistemul de comunicaţii al autostrăzii, care i