Produsele noi dezvoltate reprezintă un element esenţial pentru succesul unei afaceri În spatele produselor finite care ajung în rafturile magazinelor din ţară stă munca de cercetare a Produsele noi dezvoltate reprezintă un element esenţial pentru succesul unei afaceri
În spatele produselor finite care ajung în rafturile magazinelor din ţară stă munca de cercetare a departamentului specializat din cadrul fiecărei companii. Investiţii anuale care se ridică la milioane de euro, dar şi o căutare continuă atunci când vine vorba de forţa de muncă.
Chiar dacă, la nivelul ţării noastre, investiţiile în cercetare sunt cu mult sub media europeană, mediul privat reuşeşte să aloce resurse importante în acest sens. Comparativ, institutele de cercetare aflate în proprietatea statului se află în stadiul trecerii în proprietate privată, principala problemă fiind terenurile pe care acestea le deţin şi care le transformă în adevărate ţinte imobiliare.
Actavis alocă cinci milioane de euro Esenţial într-o companie care dezvoltă anual noi şi noi produse, departamentul de cercetare numără însă puţini angajaţi. Astfel, la nivelul companiei Actavis România, unul dintre liderii europeni în domeniul producţiei de medicamente oncologice generice, doar opt angajaţi lucrează în acest departament specializat. "În prezent, Actavis în România numără aproape 300 de angajaţi. Din aceştia, aproximativ 3% (8 persoane) sunt implicaţi în medie în activitatea de cercetare-dezvoltare a companiei", a declarat, pentru "Adevărul", Cornelia Stancu, Regulatory Affairs and Research & Development Director în cadrul Actavis România.
Potrivit acesteia, de la preluarea companiei Sindan în 2006, Actavis a investit în total aproximativ 3 milioane de euro, pentru anul în curs planul de investiţii fiind de circa 5 milioane de euro. "În 2007, investiţiile se concentrează atât pe achiziţia de ec