Salariul unui director de vânzări trece de 3.000 de euro, iar cel al subordonatului său ajunge la 800 de euro. Deşi printre cele mai bine plătite, posturile din vânzări rămân adesea neocupate. Dintre numeroasele profesii apărute în ultimii 15 ani, cea de salesman a cunoscut poate cea mai rapidă şi mai largă răspândire. Dar intrarea pe piaţă, într-un timp relativ scurt, a unui mare număr de firme a făcut ca specialiştii cu experienţă să devină tot mai rari şi, inev
Salariul unui director de vânzări trece de 3.000 de euro, iar cel al subordonatului său ajunge la 800 de euro. Deşi printre cele mai bine plătite, posturile din vânzări rămân adesea neocupate.
Dintre numeroasele profesii apărute în ultimii 15 ani, cea de salesman a cunoscut poate cea mai rapidă şi mai largă răspândire. Dar intrarea pe piaţă, într-un timp relativ scurt, a unui mare număr de firme a făcut ca specialiştii cu experienţă să devină tot mai rari şi, inevitabil, exigenţele meseriei au coborât. Companiile au fost obligate să-şi concentreze resursele în direcţia creşterii tinerilor abia ieşiţi din facultate.
Problemele nu s-au rezolvat însă; dimpotrivă, s-au înmulţit. Expansiunea produselor de nişă, a căror vânzare nu poate fi încredinţată decât specialiştilor, a readus în actualitate deficitul de oameni cu experienţă în branşă. Iar concurenţa acerbă dintre companii a condus la supralicitarea performerilor în vânzări prin pachete salariale atractive şi, implicit, a alimentat fluctuaţia de personal. „Cu toate eforturile noastre - se plânge Florin Cîşlariu, managerul general al retailerului de produse pentru copii Miniblu - retenţia personalului este destul de slabă, astfel încât criza de personal creează probleme companiilor şi determină angajaţii să migreze de la o firmă la alta la cea mai mică majorare salarială.“