Pe fondul unei cereri tot mai mari de astfel de "motoare", importurile şi vânzările s-au dublat în acest an. Le vedem aproape peste tot: la mare, la munte, de închiriat sau de vânzare. Pe fondul unei cereri tot mai mari de astfel de "motoare", importurile şi vânzările s-au dublat în acest an.
Le vedem aproape peste tot: la mare, la munte, de închiriat sau de vânzare. Într-un timp relativ scurt, ATV-urile au devenit şi în România mai mult decât un moft al celor cu bani suficienţi cât să-şi satisfacă hobby-urile. Dacă în cazul multora dintre proprietari, ATV-ul reprezintă astăzi o necesitate, pentru alţii acesta este chiar o sursă importantă de venit.
Deşi nu există date oficiale privind piaţa ATV-urilor din România, importatorii de astfel de vehicule anunţă vânzări duble şi chiar triple de la începutul anului şi până în prezent. Unul dintre motive îl reprezintă şi reducerea preţurilor de vânzare, ca urmare a scăderii sau chiar a eliminării, de la 1 ianuarie 2007, a taxelor vamale. Reducerea taxelor vamale a ieftinit importurile "Odată cu aderarea României la Uniunea Europeană, pentru importurile din afara comunităţii, taxele vamale au scăzut de la 30% la 10%, fapt ce a dus la scăderea preţului.
Aceasta a dus automat şi la o creştere a cererii şi, prin urmare, la o majorare a importurilor", a explicat pentru "Adevărul" Ciprian Haber, manager Motoboom România. Potrivit acestuia, importurile de ATV şi motociclete au crescut astfel în perioada ianuarie-august 2007 cu 240%, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Creşterea importurilor s-a oglindit întocmai şi în nivelul vânzărilor, Motoboom înregistrând în aceeaşi perioadă un avans mai mult decât dublu al acestora.
Această tendinţă este urmată de majoritatea importatorilor de ATV din România, semn că piaţa a urcat spectaculos de la începutul acestui an. American ATV, spre exemplu, a im