Companiile vor plati, începînd de pe 1 septembrie a.c. , impozitele datorate la bugetul de stat (profit, venit, TVA, accize, taxe vamale) într-un singur cont bancar, aceeasi masura fiind aplicata si în cazul contributiilor sociale (pensii, somaj, sanatate). "Aceasta masura duce la debirocratizarea serviciilor administrative ale Fiscului, avînd în vedere ca un agent economic care pîna acum era nevoit sa completeze de la 10 pîna la 50 de ordine de plata, de acum va completa doar doua ordine de plata: pentru bugetul de stat si pentru contributiile sociale", a explicat presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF), Daniel Chitoiu. Ulterior, ANAF, care a decis declararea termenului de implementare a acestei masuri de la 1 ianuarie 2008, la 1 septembrie 2007, va face distributia sumelor în Trezorerii pentru fiecare buget în parte. Noul sistem informatic se va aplica de la 1 septembrie doar pentru companiile care nu înregistreaza datorii la stat, urmînd ca extinderea sistemului si pentru cele cu datorii sa se realizeze de la 1 ianuarie 2008. Practic, contribuabilii care nu înregistreaza obligatii fiscale restante si îsi achita integral la termenul de plata obligatiile pot sa achite impozitele si taxele datorate bugetului de stat într-un cont, cu un singur ordin de plata, iar obligatiile datorate bugetelor sociale, respectiv bugetului de pensii, ajutorului de somaj si fondului national de sanatate într-un cont separat, un cont unic, urmînd ca repartizarea pe bugete sa fie facuta de sistemul nostru informatic, de Trezorerie, functie de sumele declarate.În prezent, angajatorii platesc cinci categorii de contributii sociale aplicate fondului de salarii, iar angajatii datoreaza trei categorii de contributii la venitul brut. Astfel, angajatorii platesc contributia de pensii (19,5%), sanatate (6,7%), somaj (2,25%), contributie pentru accidente de munca si boli pro