Deşi în vechime parfumul era considerat o componentă importantă a ceremonialului de înmormântare, acum este un accesoriu de lux, de care depinde orice persoană, indiferent de sex, activitate sau vârstă.
Istoricii susţin că primele parfumuri au fost cunoscute acum 4.000 de ani, când preoţii ardeau tămâie pentru a aduce ofrandă zeilor. Abia din secolul XIX-lea începe epoca de aur a parfumeriei. Apar arome noi, modele cât mai moderne ale sticluţelor, şi parfumul capătă, în lumea modei, o poziţie importantă. Mirosurile sunt cele care ne trezesc amintiri. Prin aromele lor, parfumurile sunt de zi şi de seară. Fiecare persoană îşi poate alege orice parfum doreşte pentru a se simţi bine. Însă, indiferent de aroma preferată, trebuie să alegem parfumul şi în funcţie de activitatea pe care o întreprindem şi de ţinută.
Romantism la sticlă
Pentru doamnele romantice sunt indicate parfumurile care au ca note principale mandarinul, grepfrutul, lăcrămioara sau moscul alb, cum ar fi „Amor Amor“ de la Cacharel. Tot pentru spiritul romantic sunt şi aromele de orhidee, mure, iasomie sau lemn de santal. În această categorie intră parfumul „Promesse“, tot de la Cacharel. Parfumurile pentru bărbaţi au arome puţin mai senzuale. Giorgio Armani are „Sensi“, cu note principale din flori orientale, iasomie şi accacia. Aceste arome se potrivesc unor ţinute lejere, atunci când este cald afară sau când se întreprind activităţi în afara serviciului.
Şarm şi clasic care învăluie
Linia clasică de arome este lansată de Dior. Sunt parfumuri pentru doamnele elegante şi pentru domnii de afaceri. Cu „Poison“ şi „Fahrenheit“ se face senzaţie în orice moment. Datorită aromelor florale, domnii sau doamnele care le poartă au senzaţia că se simt bine. Hugo Boss are multe parfumuri pentru bărbaţi: „Boss Classic“, pentru cei conservatori, „Boss Energy“,