Concursurile de cunoştinţe generale au avut din totdeauna adepţi. Pe lângă confirmarea că sunt „deştepţi”, premiile puse la bătaie gâdilă mintea multor români. Şi pentru că nu toţi puteau să ajungă la concursuri televizate, au apărut variantele mult mai comode, prin telefonul mobil. Mulţi care doresc să-şi testeze „cultura” gândindu-se că n-au ce să piardă, nu s-au mai simţit deloc deştepţi, chiar dacă au răspuns corect la întrebări...
Întrebări foarte banale
În general, nu „cultura” este atracţia principală, ci premiile tentante. Drept dovadă stau întrebările la care găsesc răspuns şi copiii de clasa a I-a. Ca să găsească clienţi, unele firme trimit mesaje pe telefonul mobil. Aşa a reuşit societatea comercială Voxline Communication SRL să înşele mulţi români.
Un braşovean a căzut în plasa lor, fiind tentat să câştige măcar un DVD player la concurs.
„Am primit un sms prin care eram invitat să sun la 1409 pentru a câştiga un dvd player sau 3.000 de euro. Tot ce trebuia să fac era să răspund la întrebarea care este capitala Franţei. Când am sunat, prin regulamentul spus de robot am aflat că mai urmau trei întrebări, după care urma validarea răspunsurilor. La fiecare întrebare trebuia să răspund cât mai repede, pentru că timpul făcea departajarea. Întrebările au fost foarte simple, iar la final, în loc de a auzi confirmarea necesară, a intrat un ton de ocupat... Convorbirea s-a întrerupt”, ne-a declarat Andrei.
A scăpat ieftin
Andrei a rămas „cu buzele umflate”, şi cu factura la telefon mai „îmbelşugată”. Fiecare minut petrecut pe linia câştigătoare costa 0,9 eurocenţi, fără TVA. În total, pe factură s-au adunat peste patru dolari. Nu este o sumă mare, însă gestul contează. „Nu m-am supărat foarte tare pentru creditul pierdut, însă fapta lor este de prost gust. Sper ca alţii să nu mai cadă în plasă”, ne-a spus Andrei.