Nestle, cea mai mare companie de pe piata produselor de larg consum, a anuntat ca va prelua producatorul elvetian de apa minerala, Henniez, contra unei sume de 128 de milioane de dolari (93,8 milioane de euro), informeaza presa internationala.
Miscarea face parte din planul companiei de a controla un sfert din piata locala de profil, in conditiile in care doi dintre marii sai rivali, Coca-Cola si Danone, detin deja cote de piata mai mari decat Nestle. Achizitia face ca gigantul elvetian din FMCG sa devina proprietarul a 61,7% dintre actiunile companiei de apa minerala.
Piata de profil se dovedeste a fi deosebit de atractiva, elvetienii consumand peste 127 de litri de apa imbuteliata anual, aceasta inregistrand cresteri de 1-2 procente in fiecare an, mai mult decat media europeana. Oficialii Nestle spera ca preluarea companiei Henniez va genera o triplare a volumului de vanzari, apa produsa de aceasta fiind recunoscuta peste tot in lume datorita proprietatilor sale curative.
Henniez, distribuitor al Granini, marca numarul 1 din Europa pe piata sucurilor naturale, a inregistrat, anul trecut, un volum al vanzarilor de peste 126 de milioane de euro (92,3 milioane de euro), mult mai mare decat cel raportat de divizia de apa minerala a Nestle, de aproape 64 de milioane de dolari (46,9 milioane de euro). De asemenea, Henniez are peste 270 de angajati si comercializeaza apa minerala sub brandul Cristalp, dar si sub propriul brand.
“Aceasta tranzactie asigura perenitatea traditiilor companiei noastre si a insusi brand-ului Henniez. Am gasit in Nestle un partener de incredere pentru atingerea acestor obiective”, a declarat Nicolas Rouge, unul dintre marii fosti actionari la compania producatoare de apa imbuteliata.
Gigantul elvetian detine deja in portofoliul sau marci puternice de apa minerala, precum Nestle Pure Life, Poland Spring si Deer Pa