Automobilele Ford au pătruns în România cu mult înaintea investiţiilor directe ale companiei americane. Moda automobilului în oraşele Vechiului Regat a fost la început destul de firavă. Maşinăriile complicate, dificil de întreţinut şi costisitoare, păreau a fi mai greu de stăpânit decât o trăsură cu cai. Începutul secolului XX a adus pe străzile Bucureştilor primele maşini fabricate în Franţa, însă circulaţia lor în afara oraşelor era dificilă, din c
Automobilele Ford au pătruns în România cu mult înaintea investiţiilor directe ale companiei americane. Moda automobilului în oraşele Vechiului Regat a fost la început destul de firavă. Maşinăriile complicate, dificil de întreţinut şi costisitoare, păreau a fi mai greu de stăpânit decât o trăsură cu cai.
Începutul secolului XX a adus pe străzile Bucureştilor primele maşini fabricate în Franţa, însă circulaţia lor în afara oraşelor era dificilă, din cauza drumurilor neasfaltate. Peste un deceniu, apăreau primele reprezentanţe pentru automobilele franceze în oraşele româneşti. În anul 1911, Autogarajul Bruckner, aflat pe Calea Victoriei nr. 2, a vândut 148 de automobile din mai multe mărci europene precum: Delaunay, Belleville, Renault, Mors, Pipe, Lancia, Minerva (fără supape), Austin, Benz şi Gagenau (camioane). Nimeni nu acorda vreo şansă automobilului la primele sale apariţii în public, din cauza complexităţii întreţinerii sale, pieselor de schimb bizare şi costisitoare, însă diversitatea modelelor şi utilitatea lor mult simplificată după 1918-1920 va schimba situaţia. Pe străzile Bucureştiului, către 1925-1930, deja birjele şi trăsurile cedau treptat
locul automobilului în preferinţele publicului.
Produsele Ford apar la Bucureşti aproape simultan cu promovarea de mare succes a modelului T. Garajul Royal al inginerului He