- Comentariu - nr. 173 / 5 Septembrie, 2007 Romania a devenit o piata dintre cele mai bune pentru importul si vanzarea de bauturi spirtoase. Whisky-ul este in topul preferintelor romanilor, ocupand primul loc la bauturile spirtoase vandute in fiecare an romanilor pretentiosi, stilati, cu venituri peste media nationala. "Piata de whisky din Romania a crescut (si creste mereu) foarte mult in ultimii trei ani, potrivit The International Wine & Spirit Record (The IWSR). Aceasta categorie reprezinta, deocamdata, doar 2,5-3% din totalul pietei bauturilor spirtoase, dar daca ne referim exclusiv la tariile provenite din import, whisky-ul acopera peste 60% din consum". In anul 2005 romanii au baut peste 2,5 milioane de litri de whisky. Au cumparat cu 55% mai mult whisky decat in 2004, iar in 2006 cu aproape 20% mai mult. In ultimii trei ani, consumul de astfel de bautura a crescut ca urmare a reducerii taxelor si a preturilor de vanzare. Incepand cu acest an, odata cu disparitia taxelor vamale de import (ca urmare a intrarii Romaniei in Uniunea Europeana), preturile de vanzare cu amanuntul au scazut cu 35 pana la 40%. Drept urmare aceasta bautura, socotita superioara, a devenit accesibila unui numar mult mai mare de romani, in functie de veniturile obtinute. Disparitia taxelor vamale de import, incepand cu 1 ianuarie 2007, a determinat o crestere substantiala a vanzarilor de whisky, in special, si de bauturi spirtoase de import in medie cu 15% pe total. Cine sunt bautorii de whisky? In principal, sunt barbatii pana la varsta de 50 de ani, "cu un nivel social-economic ridicat, persoane active, cu studii superioare si studenti, pentru care imaginea personala este foarte importanta, deschise la nou, la schimbare si la provocari". De fapt, piata de bauturi spirtoase este segmentata in functie de marca, provenienta produsului si pret, impartind consumatorii dupa venituri, profesi