Restricţiile de promovare prin medii clasice a ţigaretelor mută lupta pentru câştigarea şi fidelizarea consumatorilor în terenul promoţiilor şi al evenimentelor inedite. Restricţiile impuse de noua legislaţie pe piaţa ţigaretelor au generat o schimbare de priorităţi în materie de promovare: dacă înainte companiile investeau circa cinci milioane de euro (tarif-listă) numai în presa scrisă, la care se adaugau şi sumele nemonitorizate atrase de panotaj, acum grosul bugete
Restricţiile de promovare prin medii clasice a ţigaretelor mută lupta pentru câştigarea şi fidelizarea consumatorilor în terenul promoţiilor şi al evenimentelor inedite.
Restricţiile impuse de noua legislaţie pe piaţa ţigaretelor au generat o schimbare de priorităţi în materie de promovare: dacă înainte companiile investeau circa cinci milioane de euro (tarif-listă) numai în presa scrisă, la care se adaugau şi sumele nemonitorizate atrase de panotaj, acum grosul bugetelor merge în cu totul alte direcţii: plasarea cât mai vizibilă de materiale de promovare la punctele de vânzare, negocierea de exclusivităţi în cele mai vizitate locaţii HoReCa, dar şi creşterea bazei de date de consumatori şi a comunicării directe cu aceştia. Nu înseamnă că publicitarii au inventat, pur şi simplu, noi modalităţi de promovare, ci că cele existente au fost rafinate, au căpătat amploare pentru mai multă vizibilitate.
De exemplu, spune Cristina Oncescu, account director la TBWA/Merlin, participanţii la evenimentele Winston s-au întrecut cu bărcuţele la un joc conceput pentru a sugera experienţa unei plimbări cu iahtul, marele premiu al campaniei. Participanţilor li se ofereau şi informaţii despre componenţa unui vas de croazieră sau cum se face un nod marinăresc. Asociat cu precădere sporturilor motorizate, Marlboro a oferit în promoţia Raci