- Economic - nr. 173 / 5 Septembrie, 2007 Parintii elevilor, buni de plata. Conform reprezentantilor companiilor de profil _ Diverta si Astra Plus, citati de Newsin -, inceputul anului scolar va aduce incasari de peste doua milioane de euro. In perioada august-septembrie se realizeaza peste 20% din rulajul pe intregul an al retailerilor de rechizite scolare. Potrivit sursei citate, in perioada de varf, vanzarile de produse scolare cresc in general cu aproximativ 800-1.000 de procente fata de o perioada obisnuita din an. In aceste doua-trei luni se realizeaza in medie 20-25% din rulajul intregului an. Valoarea pietei de papetarie din Romania se ridica la 150-200 de milioane de euro si inregistreaza un ritm de crestere de circa 10-15%, datorat, in principal, cresterii puterii de cumparare a consumatorilor. Ce se cumpara, cu prioritate? Anul trecut, pe primul loc in topul vanzarilor de articole scolare s-au clasat caietele, care au reprezentat 30% din segmentul articolelor scolare, urmate de accesorii cu 19%, articole de desen cu 13%, in timp ce 12% au revenit vanzarilor de ghiozdane, penare, urmate de creioane cerate si colorate pentru copii, cu 10%. Se apreciaza ca, in general, comportamentul consumatorului fata de articolele scolare este puternic influentat de serialele de desene animate, de lansarile de filme in cinematografe si de DVD, dar si de elementele de design si calitate. GHEORGHE GIURGIU - Economic - nr. 173 / 5 Septembrie, 2007 Parintii elevilor, buni de plata. Conform reprezentantilor companiilor de profil _ Diverta si Astra Plus, citati de Newsin -, inceputul anului scolar va aduce incasari de peste doua milioane de euro. In perioada august-septembrie se realizeaza peste 20% din rulajul pe intregul an al retailerilor de rechizite scolare. Potrivit sursei citate, in perioada de varf, vanzarile de produse scolare cresc in general cu aproximativ 800-1.00