Kraft Foods Inc, cea mai mare companie din domeniul FMCG, a incheiat un contract de parteneriat cu Starbucks Corp si cu Bosch Household Appliances pentru a dezvolta sistemul de productie a marcii sale de bauturi cofeinizate, Tassimo, brand evaluat la peste 200 de milioane de dolari (146 milioane de euro).
Incepand cu luna decembrie, unele marci selectate ale Starbucks vor fi comercializare impreuna cu cele ale Kraft in cafenelele din Statele Unite ale Americii si din Canada, informeaza presa internationala.
Starbucks, cel mai extins lant de cafenele la nivel mondial, va incepe, pentru prima data, sa vanda cafea pentru uz indiviadual, in conditiile in care competitia cu gigantii din domeniu devine din ce in ce mai stransa. Kraft si Nestle au incercat sa concureze cu marile lanturi de cafenele prin introducerea unor automate de cafea destinate consumului domestic.
In acest context, Starbucks intampina mari dificultati in a-i convinge pe consumatori sa vina in cafenelele sale mai ales daca au acasa un astfel de automat care-i scuteste atat de efort, cat si de bani. Studii recente au relevat faptul ca, in 2007, din ce in ce mai multi americani prefera sa bea cafea acasa, aproximativ 77% dintre acestia, spre deosebire de cele 74 procente inregistrate cu un an inainte.
Kraft are drept competitor direct pe piata produselor din cafea un alt gigant din industria produselor de larg consum, Procter&Gamble, care tocmai a achizitionat Braun, ca raspuns la parteneriatul dintre marele producator de alimente si Tassimo. “Din moment ce Kraft si P&G sunt competitori in ceea ce priveste piata cafelei, ambele companii am fost de acord ca parteneriatul cu Tassimo ar putea sa influenteza evolutia ulterioara a pietei de profil”, a declarat Bracken Darrell, presedintele companiei Braun.
Recent, Procter & Gamble a dat in judecata Kraft Foods acuzand-o ca ar fi