Timp de doua saptamini, intre 14 si 31 august 2007, a avut loc la Sibiu Festivalul Sibiu Dans 2007, manifestare internationala prilejuita de statutul de capitala culturala europeana al Sibiului. Evenimentul a fost organizat de Fundatia Culturala Proiect DCM si a marcat zece ani de activitate a fundatiei, iar directorul Festivalului a fost coregraful Cosmin Manolescu, director executiv al Fundatiei Proiect DCM.
Un aspect asupra caruia merita sa insistam este conceptul in jurul caruia a gravitat intreaga manifestare: corpul. Alegerea corpului ca obiect principal al creatiilor coregrafice din Festival, fie ca a fost vorba de spectacole propriu-zise de dans sau de performance-uri desfasurate in spatii clasice sau conventionale, de filme sau documentare de dans, de mese rotunde sau workshop-uri, indica o stare de fapt care si-a conturat o istorie proprie in spatiul coregrafic international.
Daca timp de secole dansul a fost definit exclusiv prin prisma conceptului de miscare si in functie de parametrii estetici de o mare strictete, dansul secolului XXI se impune ca arta al carei univers de discurs este reprezentat de ipostazele in care corpul uman primeste sens prin prisma interogatiilor generate la nivel social si in planul experientelor din perimetrul privat al individului.
Corpul ca centru de iradiere a semnificatiilor cu statut de paradigma in dansul contemporan antreneaza nenumarate aspecte, fie ele antropologice sau epistemologice.
Sensurile in cauza sint inepuizabile, iar Sibiu Dans 2007 a prilejuit crearea unui context in care a fost pusa in lumina tocmai aceasta polisemie a corpului angrenat in diverse modalitati discursive din sfera coregrafiei.
Fara pretentia de a epuiza intreg tabloul Festivalului, prezentam citeva posibile sensuri ale corpului in miscare, asa cum au fost ele puse in lumina in cadrul festivalului, i