Desfasurat din doi in doi ani, Festivalul Enescu are loc anul acesta in perioada 1-23 septembrie. Timp de trei editii (2005, 2007 si 2009), director artistic al Festivalului Enescu este Ioan Holender, roman nascut in Banat, ajuns directorul general al Operei din Viena. Un om hotarit sa faca treaba, sa aduca la Bucuresti mari orchestre, mari intrumentisti, mari cintareti. Deja, la momentul cind transcriem acest interviu – marti, 4 septembrie, aflam de epuizarea biletelor la majoritatea concertelor si spectacolelor. Am realizat interviul cu Ioan Holender simbata dimineata, in chiar ziua deschiderii festivalului, la o ora de mic dejun, inregistrind cind la braseria Hotelului Intercontinental din Bucuresti, cind in hol, unde il asteptau, destul de impacientati, alti ziaristi.
Ioan Holender parea satisfacut de modul in care a fost pregatita aceasta editie a Festivalului Enescu. in premiera, o parte din manifestari vor avea loc si in alte orase din tara, la Sibiu, la Cluj, la Iasi, la Timisoara. Intentia lui Ioan Holender este ca de privilegiul muzicii bune sa beneficieze si alti melomani, nu doar bucurestenii. Interviul acordat in exclusivitate revistei Observator cultural discuta si despre nemultumirile sau insatisfactiile acestei editii a Festivalului Enescu.
Ce rol ati avut in selectia manifestarilor din cadrul Festivalului Enescu?
Am hotarit concertele, solistii, programul, tot.
Dumneavoastra ati decis cine vine si cum vine?
Da... in urma ofertelor avute.
Ce inseamna „in urma ofertelor avute“?
Multi iti ofera concerte; sint in turneu si pot concerta si la Bucuresti. Nu poti sa aduci o orchestra doar pentru un singur concert la Bucuresti. Ar costa o avere. Vin la Bucuresti orchestre care sint in turneu, care concerteaza in alte tari si in alte orase si pentru care Bucurestiul este un punct dintr-un turneu mai