Deşi televiziunile generaliste au din ce în ce mai puţini adepţi, tarifele de publicitate sunt în creştere. Televiziunile generaliste au pierdut în acest an aproximativ 10-20% din audienţe. Deşi televiziunile generaliste au din ce în ce mai puţini adepţi, tarifele de publicitate sunt în creştere.
Televiziunile generaliste au pierdut în acest an aproximativ 10-20% din audienţe. Cu toate acestea, ratingurile televiziunilor tematice încep să înflorească.
Deşi scăderea audienţei pe timp de vară este firească deoarece publicul este în vacanţă, tendinţa de depreciere a ratingurilor este constantă şi în lunile "prospere" ale anului. Este vorba de perioadele din toamnă şi iarnă, când publiul petrece mai mult timp în faţa televizorului.
TVR1, de exemplu, a înregistrat anul trecut audienţe-record datorită difuzării meciurilor de la Cupa Mondială. Anul acesta, postul public nu a mai avut însă acelaşi noroc. Dacă în iulie 2006 (luna în care s-a desfăşurat competiţia de fotbal), TVR1 a înregistrat o medie de 202.000 de telespectatori pe minut, în 2007 publicul a fost în medie de doar 84.000 pe minut.
Nici Pro TV nu mai are aceleaşi ratinguri-record. Deşi continuă să rămână lider în audienţe, pe lună ce trece pierde câteva mii de telespectatori. Dacă în luna august a anului trecut, în medie, 260.000 de oameni pe minut se uitau la televiziunea lui Adrian Sârbu, în 2007 numărul lor s-a redus cu 15%, până la 219.000. Şi postului Antena 1 i-a "fugit" o parte din public.
Televiziunea grupului Intact a înregistrat o pierdere de aproximativ 50.000 de telespectatori în prima parte a acestui an, comparativ cu aceeaşi perioadă a lui 2006. Lăsând la o parte audienţa scăzută din lunile de vară, şi în restul anului se poate observa acelaşi trend descrescător. De exemplu, în luna martie din 2007, la Antena 1 s-au uitat în medie 250.000 de români pe minut, cu