(Foto: )
Ministerul Educatiei va pune pe masa Parlamentului un proiect de lege pentru invatamintul preuniversitar, conceput de ministrul Adomnitei impreuna cu sindicalistii din invatamint. Fara expertiza, total deplasate, incalca drepturi constitutionale, cam asa s-a vorbit despre propunerile legii care poate deveni „legea Adomnitei”.
Fostul ministru al Educatiei profesorul clujean Mircea Miclea explica unde se greseste in mod fundamental atunci cind se face o lege, cum rateaza Adomnitei si cum s-a ajuns ca Legea invatamintului sa sufere 26 de modificari, fara a ajunge sa fie o lege buna.
Reporter: — Cum se face o lege buna? De ce nu este varianta Adomnitei o formula buna?
Mircea Miclea: — Unul dintre principiile elementare ale unei bune guvernari este acela de a face legi dupa ce ai clare solutiile la problemele pe care le vrei rezolvate.
Altfel spus, mai intii stabilesti lista de probleme importante, apoi te consulti cu expertii ca sa stabilesti care sint solutiile cele mai viabile si ce consecinte poate avea implementarea lor si abia dupa aceea modifici legea.
Legile se fac pentru a rezolva probleme, nu pentru a crea altele si mai mari. Asta este o chestiune pe care o gasesti in orice carte, dar de ce sa mai citim carti cind putem sa ne dam cu parerea si fara sa vedem ce au scris altii?
— Mai concret, ne puteti da un exemplu de abordare gresita?
M. M.: — Bun, atunci sa luam un exemplu. Recent, onor ministerul educatiei si onor sindicatele au pus de o schimbare a legii prin care testarea nationala dispare, locul ei fiind luat de tezele cu subiect unic. Din pacate, nu exista nici o analiza de impact a acestei masuri legislative care va afecta o buna parte din ceea ce se intimpla in scoala.
Consecinte sint cu duiumul: din nou se pune accent pe informatii si nu pe competente,