Americanii de la Ford nu sunt interesaţi să preia toate terenurile deţinute de Daewoo România, ci doar pe cele necesare desfăşurării activităţii. Restul va rămâne în proprietatea statului, care va înfiinţa o nouă societate în acest scop. Reprezentanţii Ford şi cei ai Autorităţii pentru Valorificarea Activelor Statului s-au întâlnit în fiecare zi din această săptămână, pentru a finaliza negocierile privind achiziţionarea pachetului majoritar de acţiuni pe care statul le deţine la Automobile Craiova. Întâlnirile au durat de fiecare dată până seara târziu, pentru că Ford doreşte să revizuiască toate clauzele contractului de privatizare, astfel încât totul să fie clar după preluarea societăţii. Potrivit unor surse din piaţă, la întâlnirea de marţi, care s-a terminat după miezul nopţii, au fost clarificate ultimele aspecte ale tranzacţiei, iar ieri trebuia revizuit întregul document. Preşedintele AVAS, Teodor Atanasiu, a anunţat marţi că a discutat foarte mult cu reprezentanţii Ford, pentru că în joc nu este o tranzacţie obişnuită. „Practic, când vinzi o afacere, nu vinzi doar locul unde să faci producţia, ci şi utilajele şi know-how-ul, şi piaţa de desfacere. De data aceasta, Ford vine cu propria piaţă de desfacere, cu propriul know-how, cu propriile utilaje, cu investiţii majore, de 675 de milioane de euro, deci, practic, ei iau doar locaţia în care să-şi desfăşoare activitatea şi forţa de muncă. Tranzacţia va fi una specială, în care ei vor plăti pentru ceea ce iau de fapt, locaţia unde o să-şi desfăşoare activitatea şi forţa de muncă“, a mai spus Atanasiu. Potrivit datelor postate pe site-ul AVAS, în cadrul negocierilor n-a fost vorba despre nici o datorie pe care ar fi trebuit s-o accepte Ford, o dată ce Autoritatea a prezentat corect societatea atât în privinţa activelor, cât şi a pasivelor. Statul îşi trage firmă pentru terenuri În ceea ce priveşte terenul D