Malta. Insula pisicilor si a cactusilor cu fructe comestibile, a cladirilor orientale din piatra de culoarea nisipului si a leandrilor, a autobuzelor in care fiecare calator se saluta cu soferul (sic!) si a palmierilor de toate soiurile si formele, a cavalerilor ioaniti („de la Malta“, cum altfel?), dar mai ales a Mdinei, prima capitala a acestui tinut de piatra, cam de dimensiunile Bucurestiului, oras medieval locuit (ca sa nu mai credem noi ca Sighisoara…), de o liniste magnifica si o curatenie pe masura (caci Sighisoara…), a lagunelor, a grotelor albastre si a unei puzderii de iahturi, barci, salupe, iole, catamarane etc. etc.
Malta. inceputul inca unei calatorii europene a artelor romanesti – sezonul vara-toamna –, prin intermediul programului Promocult, initiat de Ministerul Culturii si Cultelor. Imaginativa si aplicata, Asociatia Youth&uture, coordonata de universitara pitesteana Carmen Nicolescu, a strins cinci artisti plastici tineri (Maria Axinte, Cristina Ciucu, Marius Ivanovici, Vera si Doru Luchian), o actrita (Nora Chiriac) si un scriitor (Miron Beteg), asezindu-i sub bagheta unui regizor (Bogdan Cioaba), in vederea unei expozitii cu vernisaj spectacular: „Credinta in libertatea alegerii multiple“.
„Sintem ca niste copii care nu stiu sa se joace“, zice Miron Beteg, privind polemic catre receptor, lasand prin urmare expozitiei si comunicarii ei verbale in maniera teatrala dreptul de a invita la alteritate, dar si la capacitatea de perceptie a multiplicitatii stilistice. Ivindu-se din cutiile cu mulaje, puse sub apasat semn feminin (ca o aventura? a cunoasterii? a bucuriei?), ale lui Marius Ivanovici, actrita sarjeaza contra artei ca „afacere delicata“. in consecinta, spune textul, dar o sugereaza si lucrarile de pe simeze, „asta vrem sa facem. Sa va scapam de sufletele cu orare de functionare. De sufletele inchise din cind in cind pen