Periplul festivalier – extrem de bogat in acest an – a inceput pe 27 aprilie la Timisoara si s-a incheiat, in prima zi de septembrie, in acelasi frumos oras banatean, unde Opera a oferit cea de a III-a editie a Festivalului de opera si opereta desfasurat in aer liber. Parcul rozelor a fost ambianta ideala pentru spectacolele cu operetele Liliacul de J. Strauss si Vaduva vesela de Lehar, interpretate in general cu verva si voci frumoase (de remarcat tineri precum Narcisa Brumar, Nicoleta Colceiar, Aura Twarowska, Cristian Balasescu), sub bagheta dirijorului austriac Wolfgang Gross.
Mai „cu nerv“ in cea de a doua seara, el a condus concertul de valsuri si polci, sustinut de orchestra teatrului, demonstrind ca muzicienii Operei stiu sa abordeze asemenea partituri in spiritul vienez, cu suplete, farmec si eleganta. Lucru care, de altfel, a fost entuziast apreciat inainte si in Austria, unde, la primul Festival de opereta de la Kufstein, a cucerit, asemenea corului, prin calitatea, omogenitatea, fluenta si stralucirea ansamblului, in reprezentatii cu Liliacul, chiar in tara lui Strauss. Aproape 10.000 de spectatori (peste 3.000 in fiecare seara, depasind astfel capacitatea „salii“ amenajate si modernizate, ca si scena, de catre Primarie), au aplaudat cu reala placere performantele interpretative, in public aflindu-se si primarul Gheorghe Ciuhandu, incintat, la rindul sau, sa asculte muzica buna.
Dar concertul care a incheiat Festivalul a constituit totodata debutul unei alte manifestari intrate in traditie – Festivalul „Johann Strauss“ –, ajuns la cea de a VI-a editie, organizat pentru a doua oara la Timisoara. Opera s-a implicat de aceasta data substantial, directorul teatrului, tenorul Corneliu Murgu, propunind o binevenita diversificare repertoriala, astfel incit am ascultat si opera Rigoletto de Verdi, in care au evoluat solisti binecunoscut