Piata spatiilor de birouri este marcata inca de unele dezechilibre intre cerere si oferta, ceea ce conduce la majorarea continua a chiriilor
si la imposibilitatea prebugetarii costurilor cu inchirierea, nu numai pe termen mediu, ci chiar pe termen scurt (pentru 2008). Specialistii imobiliari arata ca relocarea companiilor dintr-un spatiu in altul, mai potrivit nevoilor proprii, a devenit una dintre cele mai frecvente tranzactii de pe aceasta piata.
Multe dintre relocari sunt realizate de firmele de publicitate, de constructii, precum si de companiile imobiliare si petroliere. Bancile, companiile de asigurari si clinicile medicale sunt, la randul lor, mari clienti pentru inchirierea spatiilor de birouri.
Unele firme vor sa se extinda, pentru ca au crescut, iar altele doresc intimitate, prin inchirierea unor cladiri independente cu suprafete de 1.000-2.000 de metri patrati. Piata birourilor are deci un mare potential de crestere, care poate fi valorificat prin lansarea in executie a unor proiecte noi.
Aceste proiecte trebuie sa tina cont insa de tendintele pietei si de noile dorinte ale chiriasilor, care sunt mult mai pretentiosi.
Primul venit, primul servit
"Piata birourilor este foarte dinamica. Cererea este mare pentru astfel de spatii si, de multe ori, se intampla ca locatiile vizionate de clientii cu un proces decizional mai lent sa fie inchiriate pana la un raspuns final din partea lor", a declarat Mihaela Raducanu, directorul Departamentului de Birouri al Regatta.
Ea apreciaza ca spatiile de birouri existente, la care se vor adauga cele care urmeaza a fi livrate in curand (Baneasa Business & Technology Park, Twin Towers si Dacia Business Center), nu sunt suficiente pentru a-i multumi pe toti potentialii chiriasi, care isi doresc spatii in parcuri de clasa A, dar si in cladiri independente de 1