Principala cale feroviară de legătură între sudul ţării de Transilvania şi Banat intră în reparaţii capitale. CFR Infrastructură a pornit încă de marţi lucrările de reabilitare a căii ferate, pe tronsonul Predeal – Câmpina. De ieri, au fost efectuate importante modificări în mersul trenurilor spre Bucureşti şi, în general, spre sudul ţării. Aceste modificări vor fi menţinute pe termen lung, cel târziu în 2010.
Trenurile s-au rărit
„Reabilitarea înseamnă înlocuirea totală a infrastructurii. Vor fi schimbate şinele, liniile de înaltă tensiune, terasamentul - totul. Cele existente s-au uzat în timp, tocmai de aceea trebuie să fie înlocuite. Apoi, componentele de generaţie nouă permit deplasarea cu viteze ridicate în deplină siguranţă. Circulaţia se face pe două fire între staţii. Când se lucrează la o linie, traficul este dirijat pe cealaltă linie”, a declarat Ionel Dicu, directorul Regionalei CFR Infrastructură Braşov. Pentru că nu se mai circulă pe unele porţiuni, decât pe una dintre cele două linii de cale ferată, frecvenţa călătoriilor a fost diminuată cu o treime. Din 64 de trenuri care circulau pe tronsonul Câmpina – Predeal, au rămas în circulaţie 44.
Prioritate au avut navetiştii şi elevii
„În urma studiilor de marketing s-au stabilit trenurile pot fi anulate fără să afecteze călătorii. A fost luată în calcul mai ales circulaţia călătorilor din Transilvania şi Banat. Au avut prioritate trenurile de navetişti, apoi cele pentru elevi – Predealul şi Câmpina au licee, apoi cele de interes turistic. Au fost scoase trenurile care circulau într-un interval orar apropiat: dintre două trenuri care circulau la diferenţă de jumătate de oră, a fost anulat unul. Din 64 de trenuri care circulau pe tronsonul Câmpina – Predeal, au rămas în circulaţie 44. Unele trenuri nu au fost scoase din circulaţie, însă li s-a scurtat traseul. Spre exe