Dacă modelele mai puternice precum R 32 şi GTI sunt greu de stăpânit, cu GT te împaci ceva mai uşor Tradiţia maşinilor compacte sportive sau hot hatch, cum mai sunt denumite, a fost
Dacă modelele mai puternice precum R 32 şi GTI sunt greu de stăpânit, cu GT te împaci ceva mai uşor
Tradiţia maşinilor compacte sportive sau hot hatch, cum mai sunt denumite, a fost inventată de Volkswagen, acum mai bine de treizeci de ani, prin lansarea lui Golf GTI.
Motiv pentru care constructorul din Wolfsburg este hotărât să deţină supremaţia în clasa compactelor sport, cel puţin prin numărul de variante derivate din acelaşi model, Golf V.
După "vedeta" Golf R 32 şi "veteranul" GTI, Volkswagen a lansat o a treia versiune a celei mai de succes maşini de pe piaţa europeană. Golf GT este un mic bolid, care arată însă destul de normal. În afară de jantele sport supradimensionate, eşapamentul cu două ţevi şi inscripţiile "GT" de pe grila radiatorului şi hayon, diferenţe estetice exterioare prea mari faţă de modelele Golf normale nu există.
Nici la interior schimbările nu te dau pe spate. Volanul sport, în trei braţe, îmbrăcat în piele, inscripţionat cu logo-ul GT şi scaunele sport sunt singurele care te atenţionează că pe mână ţi-a încăput o herghelie de 170 de cai pur-sânge.
Evident, schimbările dramatice au fost operate sub capotă şi la trenul de rulare. Astfel, dintr-un simplu şi banal motor pe benzină de 1,4 litri, au fost obţinuţi nu mai puţin de 170 de cai putere.
Ce te încântă este faptul că, spre deosebire de alte maşini, care beneficiază de aceeaşi putere, şi care încearcă să te impresioneze prin agresivitatea designului, Golful GT impresionează doar prin performanţe.
Din cauza exteriorului normal, pe şosea s-ar putea să te întâlneşti deseori cu situaţii în care vreun şofer furios, posesor de BMW "ursuleţ" ori Logan tunat, să-