Kraft Foods Inc, cea de-a doua mare companie din FMCG pe plan mondial, preconizeaza o majorare semnificativa a pietei europene a alimentelor, ca urmare a cresterii afacerilor din industria cafelei si a ciocolatei de marca, informeaza presa internationala.
Directorul executiv al companiei evaluate la peste 34 de miliarde de dolari (25 de miliarde de euro), Irene Rosenfeld a anuntat ca initiativa-cheie pentru anul acesta este expansiunea afacerilor in America de Nord, dar si schimbarea traiectoriei cresterii pietei europe, in conditiile in care in ultimii ani s-au inregistrat stagnari sau descresteri.
In Europa, afacerile Kraft, care insumeaza peste 2,5 miliarde de dolari (1,83 miliarde de euro), raporteaza o crestere a volumului de vanzari, dupa trei ani de stagnare. La inceputul saptamanii Kraft, impreuna cu reprezentantii celui mai extins lant de cafenele din lume, Starbucks, au anuntat ca au incheiat un contract de parteneriat pentru a dezvolta sistemul de productie a marcii sale de bauturi cofeinizate, Tassimo.
Drept urmare a unui plan de marketing de succes, CEO-ul Kraft a declarat ca se asteapta la o crestere de o cifra a ciocolatei Milka, o marca incadrata in categoria premium. Compania a cheltuit, anul acesta, cu 400 de milioane de dolari (294 milioane de euro) mai mult decat in 2006 pentru indeplinirea scopurilor de marketing si a inchis 29 de fabrici.
Din 2004 si pana in prezent, Kraft a concediat peste 11.000 de angajati, actionarii majoritari presand compania sa accelereze ritmul de rascumparare a unor pachete de actiuni prin reducerea de personal. In prezent, grupul numara peste 90.000 de anagajati, dintre care 41.000 numai in Statele Unite ale Americii.
Anul trecut, gigantul din FMCG a investit peste 1,4 miliarde de dolari (1,03 miliarde de euro) in publicitate si in campanii de promovare. Valoarea unei actiuni a important