In urma cu patru ani de zile, la congresul anual al World Association of Newspappers (WAN), eveniment la care participa cei mai importanti publisheri de presa scrisa din lume, cativa vizionari asiatici prevesteau franc colapsul jurnalismului pe hartie si anuntau inceputul jurnalismului online.
La vremea respectiva, micutii cu ochi oblici au fost luati in ras si uitati. Un an mai tarziu, in 2004, aceiasi micuti, carora li se alaturasera numerosi businessmani de presa americani, prezentau deja afaceri de mare succes in presa online. Modelul lor presupunea cu necesitate apelul la unele concepte fistichii la acea vreme: "declinare" a brandului pe web, "adecvare" a produsului la publicul-tinta, crearea si captarea de "nise" care sa produca gratuit "user generated content". Ceea ce majoritatea analistilor au inteles abia un an mai tarziu a fost faptul ca, pentru prima oara, gratie mijloacelor oferite de internet, puterea se mutase deja din mana publisherilor in aceea a navigatorilor. Niste navigatori care, la randul lor, erau deja "declinati".
Unul dintre putinele fire de actiune pe care le-am gasit cu adevarat captivante in seria de romane Harry Potter este acela care urmareste modul prin care Cel-ce-nu-trebuie-numit, Lordul Voldemort, obtine nemurirea. Fiind inca un tanar si foarte stralucit vrajitor intunecat, acesta descopera mitul-tabu al Horcruxurilor, sase obiecte oculte in care poti sa-ti ascunzi pentru eternitate o bucata din suflet, pacalind astfel moartea, pana cand toti receptaculii in care este inchistat sufletul sunt distrusi. In ciuda faptului ca folosirea Horcruxurilor aduce dupa sine alterarea si, in cele din urma, pierderea umanitatii, trufasul vrajitor pleaca in cautarea magiei negre secrete care sa-i permita savarsirea unei astfel de infamii.
Fara a dispune de ritualurile macabre ale Lordului Intunecat, am ajuns - la alt nivel, ce-i d