Oferta Ford prezentata de Vladescu /Rompres
In oferta initiala, in valoare de 55 milioane de euro, Ford specificase ca vrea sa renunte la activele ce nu tin de activitatea principala a Uzinei.
"Aceasta prima oferta se refera la ceea ce s-a definit activitatea principala de productie de automobile, respectiv terenuri, cladiri, hale industriale din Craiova", a spus Vladescu.
Potrivit secretarului de stat, oferta finala prevede faptul ca Ford a agreat restructurarea companiilor Automobile Craiova, Daewoo Automobile si Mecatim Craiova, prin transferul activelor conexe intr-o entitate nou creata.
Vladescu a precizat ca atat contractul de privatizare, cat si legea de privatizare vor fi prezentate in urmatoarea sedinta de Guvern, astfel incat intelegerea sa fie semnata saptamana viitoare.
"Ar fi bine daca putem da evenimentului o dimensiune care sa iasa din spatiul european. Ar fi bine daca am putea semna contractul la Salonul Auto de la Frankfurt", a spus presedintele comisiei de privatizare.
Vladescu a afirmat ca negocierile cu reprezentantii constructorului american vor continua si zilele urmatoare.
La prezentarea de la sediul AVAS au participat Sebastian Vladescu - din partea Comisiei de Privatizare, iar din partea Ford - vicepresedintele pentru dezvoltare Len Meany si PR-ul Nadia Crisan.
In data de 17 iulie, premierul Calin Popescu Tariceanu a declarat ca pretul obtinut pe uzina de la Craiova nu este principalul obiectiv al acestei privatizari, sustinand ca "cerinta principala este cea a realizarii unui proiect industrial de anvergura. Prin aceasta privatizare urmarim, in principal, efectele economice pe care le poate genera o astfel de intreprindere".
Compania Automobile Craiova are un capital social de 39.783.166,5 lei. Actionarii companiei sunt AVAS, care detine 72,40% din a