Comisia de privatizare a societăţii Automobile Craiova SA a deschis ieri oferta financiară finală, îmbunătăţită şi irevocabilă a singurului investitor înscris în procesul de privatizare, Ford Motors Company, în sumă de 57 de milioane de euro. Ford a oferit de aproape două ori şi jumătate mai puţin pe o acţiune decât preţul de la Bursă. Iniţial, americanii oferiseră 55 de milioane de euro, apoi au plusat cu două milioane, ajungând la o valoare pe acţiune de 4,1556 euro. La Bursa de Valori, acolo unde se tranzacţionează Automobile Craiova, preţul unei acţiuni era ieri de 35 de lei, aproximativ 11 euro. Pentru banii pe care i-au oferit la prima strigare, Ford dorea ca, în cadrul negocierilor cu AVAS, să găsească variante pentru a renunţa la activele care nu ţin de activitatea principală, însemnând terenuri şi clădiri din afara Craiovei. „Această primă ofertă se referă la ceea ce s-a definit activitatea principală de producţie de automobile, respectiv terenuri, clădiri, hale industriale, mijloace industriale din Craiova“, a explicat preşedintele Comisiei de privatizare, Sebastian Vlădescu. „Ford a specificat în oferta iniţială că doreşte ca împreună cu AVAS, în timpul negocierilor, să renunţe la activele care nu ţin de activitatea principală“, a menţionat Vlădescu. Oferta financiară finală prevede faptul că Ford a agreat cu AVAS restructurarea companiilor Automobile Craiova, Daewoo Automobile şi Mecatim Craiova, în sensul transferării activelor conexe selectate din cele trei societăţi într-o entitate conexă nou-creată. „Acesta este un amănunt care ţine de contractul de privatizare“, a precizat Vlădescu.
Regretul lui Vlădescu Comisia intenţionează să facă public contractul de privatizare, după ce va ajunge la un acord cu Ford în privinţa elementelor care ţin de planul de afaceri sau drepturile de proprietate intelectuală şi care nu pot fi publice din motive de p