Ieri, guvernul a aflat că pentru privatizarea uzinei de automobile de la Craiova nu va lua mai mult de 57 de milioane de euro (circa 78 de dolari) de la Ford. În august anul trecut, statul le-a Ieri, guvernul a aflat că pentru privatizarea uzinei de automobile de la Craiova nu va lua mai mult de 57 de milioane de euro (circa 78 de dolari) de la Ford.
În august anul trecut, statul le-a dat coreenilor 60 milioane de dolari pentru "naţionalizarea" uzinei.
Câteva zeci de secunde bune i-au trebuit ieri secretarului de stat Sebastian Vlădescu să se dezmeticească, după ce a deschis oferta financiară "îmbunătăţită şi irevocabilă" a concernului american Ford pentru pachetul de 72,40316% din Automobile Craiova. Ridicând ochii de pe ofertă (ambalată într-un dosar tricolor), oficialul anunţă - "4,1556 euro pentru o acţiune, adică 57 milioane de euro în total".
Câteva minute înainte, citise şi oferta iniţială, pe care americanii o prezentaseră pe 6 iulie, rămasă însă sigilată până acum - "4,0098 euro, 55 milioane de euro, în total".
Aşadar, după două luni de negociere cu partea română, americanii au considerat că oferta lor este "suficient" de îmbunătăţită şi cu două milioane de euro în plus. Mai ales că nu se pune problema ca tranzacţia să nu se încheie, într-un final. Sebastina Vlădescu, şeful Comisiei de privatizare, a ţinut să repete că "mai avem multă treabă", dar nu a dat niciun moment de înţeles că este ameninţată încheierea contractului.
Iar, după noi discuţii într-un un nou "weekend încărcat", contractul de privatizare, dar şi legea specială pentru privatizarea uzinei ar putea fi prezentate guvernului chiar în următoarea şedinţă. El a confirmat chiar posibila semnare a contractului săptămâna viitoare, la salonul auto de la Frankfurt, pentru a da vizbilitate evenimentului.
Cât priveşte dimensiunea preţului de vânzare, se p