- Diverse - nr. 176 / 10 Septembrie, 2007 Propunerile pe care le-au inaintat oamenii scolii celor din ministerul de resort, cat si cuprinderea acestora intr-un pachet legislativ coerent, care, pentru prima data satisface cerinta reformarii, cu adevarat, a invatamantului romanesc, sunt tot atatea premise care vor inscrie scoala romaneasca pe alte coordonate. Cu conditia, fireste, ca propunerile legislative, inclusiv prevederile noului Statut al cadrelor didactice, sa fie aprobate de catre parlamentarii romani. Or, tocmai aici sunt cele mai mari "nereguli", in sensul ca oricat de bune ar fi pachetele legislative, intr-un parlament precum cel romanesc, in care orgoliile politice depasesc interesele nationale, sunt putine sanse ca oamenii scolii sa-si vada implinite dorintele de mai bine. Experienta politica de pana acum scoate in evidenta o meteahna care ar trebui inlaturata, pe cat posibil, din viata romanilor, respectiv schimbarea conducerilor unor ministere si institutii ori de cate ori preia conducerea guvernului un partid sau altul. O practica paguboasa din cale afara, in ce priveste invatamantul. Este suficient sa ne amintim ca primul "reformator" al acestuia a fost ministrul Andrei Marga, ale carui proiecte au fost abandonate de urmatorul ministru, si, tot asa, ministru dupa ministru a abandonat proiectele de reformare a invatamantului ale predecesorului sau, desi oamenii scolii, inclusiv sindicalistii, au cerut, de fiecare data, continuarea acelor programe apreciate ca bune, favorabile invatamantului, ceea ce nu s-a intamplat, din pacate. Acum, mai aproape ca oricand de finalizarea unor propuneri, cu adevarat viabile, in consens cu practica europeana, ar putea exista toate sansele, ca, lasand disputele politice de-o parte, parlamentarii nostri sa dovedeasca maturitatea necesara pentru ca, asa cum bine se cunoaste, investitia in scoala, in pregatirea si instruir